Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


onsdag 21 augusti 2013

Premiär dagen avverkad!

Kl 04.45 strök vi kopplet på Iso, kom på slag 04.50 och sen jobbades det på det i ca 2,5 timmar utan resultat, jag sa till pappa (gammelhusse) att vi skulle tagit bössorna med då det kan bli rävdrev, 30 min senare börjar iso takta igång och jag ställer mig redo med kameran bakom en gran vid vägen, drevet kommer mot oss och vips så svischar räven över vägen med iso strax efter :-) Som vanligt står man där handfallen som den harjägare man är! Kopplade direkt på löpan då jag helst vill han låter bli räv, även om de inte är nån katastrof, tänker iaf skjuta räv för han om de går men att han inte får driva fram till räven för att inte uppmuntra till det, men samtidigt få bort lite räv som det är ganska gott om.
Det blir snabbt varmt så det vart en lämplig dag ändå, imorgon tar vi nya tag!
Återkommer givetvis om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar