Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


onsdag 19 september 2012

Släpp 15

Åkte till storsela på tisdagen, kanonväder å underbara marker som vanligt...Iso var dock allt annat än underbar, sprang 2 mil, men saknades kampvilja och lust..fick precis ett samtal från björn som var med å som har marken, han hade funderat på isos loja beteende igår, så där känner inte jag hunden sa han..det var ju björn på marken, vi gick ju på flera relativt färska björnrusor..kan det inte ha vart björn han kände å därför inte sökte ut?? Ja björn, kanske det var björn :-) Han har ju gjort så en gång tidigare då vi misstänkt björn i krokarna. Inte alls otroligt, man kan ju hoppas iaf för han var allt annat än rolig.

Eller så var det ny mark, nytt folk, å en hund med som kanske distraherade lite, samt att han jagats ganska hårt ett tag
Nu blir det vila resten av veckan hur som helst får vi se om det är lite mer jävlaranamma då!

När han gör det bra då skriver jag det, när han gjort det sämre skriver jag även det...det får han helt enkelt leva med, även om han blänger surt på mig nu...

Idag Tor har jag gjort min premiär dag som jaktprovsdomare, i härnösand med finskstövaren ajax, han gjorde ett bra jobb men som inte räckte ända fram idag, men det kommer nya dagar och han kommer med all sannolikhet få sitt andra första pris inom kort.
Hur det gick för mig ska väl kollegiet säga sitt om så småningom, men det kändes bra även om det är många beslut man skall ta där ute i skogen.
Nu blir det lite slapp i soffan efter att dagar,timmar,minuter och sekunder kunnats stavas jakt,jakt,jakt,jakt,jakt,jakt,jakt,jakt,jakt,jakt,jakt,jakt ett tag:-)

PÅ ÅTER HÖRANDE!

2 kommentarer:

  1. De var mycket bra jobbat av dig Peter så kollegiet kommer garanterat gå fin fint! Synd bara att de inte gick i lite längre bukter så att du fått lite mer motion ;-)

    /Henrik

    SvaraRadera
  2. Hade gärna ränt en bukt till så hade det vart klart:-)
    Men d är ju bara å anmäla å köra en gång till!

    SvaraRadera