Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


lördag 24 september 2016

Släpp 9

Idag åkte jag iso och Lovisa ut i skogen, tätt duggregn när vi kom på skogen och mulet grått väder, släpper 07, kommer på slag 07.03. 4,5 timme senare efter envetet slagarbeten så kommer upptaget. "Stövelharen" (den som sprang in i min stövel för 3 veckor sen) var på benen, och maken till tuss å gilla vägen, buktade på 400m och var aldrig längre än 150m in i skogen tror jag, var på vägen ja minst 15 ggr, iso het som en braskamin till och från gav en trött husse en smärre hjärnblödning, men han tappar ju inte bort dom helt ändå utan plockar ju upp dom på lite rigning även om ja såg att han bromsa in lite å kände sig för istället. Men luktade nog kanske inte så hävt idag, slagtiden bekräftar kanske det med. Höll igång den iaf 2,5 tim innan jag kopplade efter en tapp när haren nästan var påväg in i bilen där jag och Lovisa satt å slappade lite, hon var ganska nöjd då det blev mer än en heldag för henne. Då haren fick löpa denna gång även om vi stod laddade och klara på slutet. Strax över 4 mil fick iso i benen iaf, torkar upp lite nu så kör vi imorgon igen.
 Buktområdet med vägen i mitten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar